Chihuahua med kläder

Blir så trött på allt snack med att klä hunden (alla små hundar), det finns inget rätt eller fel men för helvete de är en hund inte en prydnad, sen om man tar en chihuahua (korthårig) den har inte mycket päls och fryser mycket, men istället för att klä den med jackor/tröjor allt som finns skaffa ett täcke, en aning mer humant, fryser hunden om tassen skaffa skor för att undvika risken för att den får köldskador på tassarna, tro mig då är problemen en aning större. En långhårig chihuahua kan klara vintern utan kläder om den är van med de, dom kan få upp värmen så varför har folk så svårt att acceptera de?


Skor till Feebz om hon skulle riskera få köldskador. (Metallplatta som agerar som klo)

Jag har träffat många hundägare/människor som har berömmt mig för att jag låter Feebz gå, som tycker jag gör helt rätt. Jag behandlar inte min hund som prydnad, jag kanske blir överbeskyddande då jag inte vill ha en 13 veckors valp i koppel på centralen, men de för risken att hon ska bli ihjäl trampad, hon leker med min kompis bordercollie/shepland sheepdog blandning, alla chihuahua ägare är sådana fruktansvärda höns mammor, hunden kan gå, den har ben och fine om man ibland vill ta upp den, men tänk på när du gör de!

Mitt sagt, tyck till [email protected], blir glad över att få era komentarer, så få mig sysselsatt då inte min komentar på bloggen funkar. Håller på att fixas.

Puss och Kram



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm

2010-11-27 @ 19:28:02
Postat av: Maria

riktigt bra :) att ständigt lyfta upp hunden gör hunden osäker... då tror den ju att den ska vara rädd för allt som du skyddar den från :(



våran granne har 4 små hundar och hon kastar upp dom i famnen när hon ser oss... även fast vi kanske står med en liten hund och våra... hon hatar oss.. men hennes hundar är aggresiva.. dom gör utfall mot våra och hon skyller de på våra hundar.. men de är för att hon aldrig låter dom möta andra hundar...

2010-11-27 @ 20:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0