Svälten i afrika och rasismen?

Satt och funderade på en sak nu i min ensamhet, när jag gick hem från mamma och pappa förra veckan så jag gick jag självklart och lyssna på Block 44, var ett tag sen men det fick mig fundera, för när jag vandrat hela cykelbanan och kommer till korsningen ser jag en familj med pappa och 4 barn (utlänska) tror jag om jag minns rätt. Dom är ute och spelar fotboll tillsammans, då slog det mig, hur ofta ser man svenskar umgås så mycket med sina barn? Mest när man ser svenskar tillsammans sina barn med mera är på något sport grejj, typ hockey eller något. Eller är det bara min åsikt eller jag kan ha fel. Nu kanske jag drar alla över en kam inte så det är menat, men funderade bara runt detta vad som gällde eller aa hur man nu utrycker sig.


Sen kommer svälten i Afrika

Hemskt hur vi kan tillåta att det ska vara såhär, jag erkänner med min kräsenhet och bortskämdhet hade jag ALDRIG klarat mig i Afrika, när man ser sådana här bilder så vill jag så gärna ändra mig, kanske iaf äta den maten som erbjds, men nej då! Jag är för bortskämd och får alltid som jag vill. Kanske borde skratta oss glada att vi är födda i det land vi är, mat på bordet, tak över huvudet, varför gnäller vi? Varför ställer vi till det? Alla val man gör i livet, droger, alkohol etc, varför gör man så dumma val när det finns värre saker?

Vad tycker/anser ni? Dela med er, även om ni tycker jag är dum i huvudet ^^

Jag har aldrig varit speciellt smart men det kan jag ta, är iaf den jag är så finns kanske mycket att ändra på ;) Men rom byggdes inte på en dag! Men jag vet inte, ta för er och dela med er, var inte blyga ;)

Puss och Kram

Btw är det någon som vet vart gränsen till att anses vara rasist går? Skulle vara bra att veta, dock kan jag inte påstå att jag är rasist för fem öre, men åsikter kan man väl ha utan att vara rasist?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0