Droger och alkohol

Eftersom jag snart åker till K-stad så får jag köra diskussionen nu, annars kommer jag glömma de ;)

Hur som helst anser jag att man kan röka på ibland, det är inget farligt med de, enda dumma är att de oftast leder till tyngre droger, att försöka hjälpa en människa att komma ut ett drog problem är inte enkelt och man får mycket skit. Har vänner som har tagit sig ur de och även kompisar som inte har de, de gick så långt att jag sa upp kontakten, för jag orkade inte ta skiten. Då snackar jag inte om lätta droger utan de var tunga, kokain med mera. Att se en människa så påtänd är inget jag hoppas ni behöver uppleva, ni anar inte hur fel allt kan sluta. Eller de kanske ni gör, vad vet jag.



Att se folk i ett beronde är hemskt, men samtidigt sitter jag och tycker att de inte är farligt att röka på, jag menar hur många har inte gjort de eller iaf testat? Men när ens nära vänner fastnar i skiten vad ska man göra, man känner sig bara så hjälplös, du står och stirrar, ser vad som händer, men kan inte göra något, de är inte ditt val i slut ändan, men tro mig du måste försöka. Jag stötta en vän när hon ville polisänmäla en vän till oss för drogerna, vad skulle vi göra? De gick för långt. Nu en massa år efter har han tackat oss, vi rädda hans liv. Så oavsett hur svårt de, tänk på vad som är de rätta, vad kan du göra för att hjälpa?

Desamma gäller alkohol, snälla välj den aldrig som din bästa vän för de är den inte, du flyr verkligheten, oavsett hur lockande de är motstå för du kan aldrig få de tillbaka, sommaren 08 drack jag från vecka 16 fram till nästan december, de var varje helg och någon enstaka dag, de sluta alltid på samma sätt, jag blev arg eller kanske mer besviken på mig. I slut ändan sa en vän till mig att om jag inte sluta skulle han säga upp kontakten med mig, de fick mig och vakna och jag förlora aldrig de jag hade, men de var en väckarklocka, som jag är tacksam över. Fundera på detta gott folk.

Säg gärna vad ni tycker, och var aldrig rädd för att göra de ni anser ser rätt ut även om de kanske dömmer ut andra, de vet  ni aldrig, men de kan rädda liv. Orkar inte skriva mer nu, detta är jobbigt ämne och nu ska jag packa för att åka till K-stad och umgås med 2 helt underbara flickor jag känner! Älskar er, Sandra och Lollo :)

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Waaaah, det är inte rökat som får dig att testa tyngre droger. Då cannabis är olagligt, så måste man prata med kriminella, som också många gånger kan erbjuda tyngre saker.



Awesome inlägg btw!

2010-12-08 @ 22:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0